Мотив Христовог Другог доласка у Блузу за Месију Артура Милера
Abstract
Након бројних комада у којима је оцртавао развој савременог америчког друштва без искорака из конвенција реалистичног приказивања,амерички драмски писац Артур Милер је пред крај свогживота крајње критички процјењивао америчку друштвену стварност кроз оптику хришћанске етике,теу том свијетлуваља разумјети његовоинкорпорирање мотива о Христовомдругом доласку у драми Блуз за Месију(Resurrection Blues, 2002), што је и тема овог рада. У хиперреалности ХХI стољећа, Исус Христ (оваплоћен кроз лик револуционара Ралфа) у свом другом доласку доживљава да опет буде разапет, а од цјелокупног догађаја, прилагођеног савременој ери масовних медија, селебрити културе, рекламе и сензацијебива начињен спектакуларни телевизијски пренос. Теоријски оквир за наша разматрања представљају идеје НиколајаБерђајева за кога преобраћањечовјекове личности, која је етичка и духовна категорија, у ствар, објект и безличну стихију значи смрт, док у сукобљавању моћи и надличних, виших вриједности,тријумфују оне ниже. Такође, наша промишљања се темеље и на концептима Жана Бодријара, Беле Хамваша, Криса Хеџиса и Зигмунта Баумана који тврде да је савременифлуидни живот заправо потрошачки живот који свијету и свим његовим живим и неживим фрагментима додјељује улогу објекта потрошње.
M category
M23openAccess
M23
openAccess
Collections
The following license files are associated with this item: