Приказ основних података о документу

dc.contributor.authorПавличић, Јелена
dc.date.accessioned2022-10-19T18:33:11Z
dc.date.available2022-10-19T18:33:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationРад приказује део истраживања у оквиру пројекта Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије Традиција и трансформација: историјско наслеђе и национални идентитет у Србији у 20. веку (III 47019).en_US
dc.identifier.isbn978-86-83113-32-3
dc.identifier.urihttps://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/751
dc.description.abstractУ раду ће бити представљена вежба „Нове слике старих мајстора“ коју ауторка спроводи у оквиру наставе историје уметности са студентима ликовног одсека на Факултету уметности Универзитета у Приштини – Косовској Митровици, а која одговара на проблемски приступ настави у савременом добу. Сагледавање историјско-уметничке баштине је студентима дато као изазов на који треба да одговоре производњом сопственог визуелног рада. Њиме интерпретирају задати уметнички феномен и изражавају разумевање његове вредности, како у савременом добу тако и кроз историју. Ова вежба као део наставног метода подстиче креативност и критички однос према изнова поствареном предмету историјско-уметничке баштине. Такође, одговор је на једну савремену наставну праксу названу „showing seeing“ (W.J.T.Mitchell, 2002), којом се проблематизује искуство виђеног. Инсистира се на субјективном гледању које помера границу виђеног, а што је оствариво само интерактивном организацијом наставе током које студенти показују (showing) оно што виде/о чему уче (seeing). Упориште за овакав метод тражимо у епистемолошкој промени коју доноси филозофија постмодернизма, а која почива на плурализму теоријских и методолошких приступа предмету проучавања. У контексту наставног процеса, она иницира питање довољности метода једне дисциплине да одговори на питања која провоцира сам предмет истраживања дате дисциплине. Историја уметности шири своје поље проучавања ка компатибилним научним дисциплинама (естетици, визуелној култури, антропологији, музеологији, херитологији) те је нужно трансформисати и наставну праксу.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherФакултет уметности Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Косовска Митровицаen_US
dc.rightsАуторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleУметност у настави историје уметности – Пример вежбе Нове слике старих мајстораen_US
dc.title.alternativeТрадиционално и савремено у уметности и образовањуen_US
dc.typekonferencijski-prilogen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.citation.spage540
dc.citation.epage553
dc.subject.keywordsнастава историје уметности, баштина, уметност, постмодернизам, Факултет уметности, визуелне интерпретацијеen_US
dc.type.mCategoryM14en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.type.mCategoryM14en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.identifier.cobiss268552716


Документи

Thumbnail
Thumbnail

Овај рад се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу

Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД
Осим где је другачије наведено, лиценца овог рада је описана саАуторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД